בניית אתר מקצועי תדמיתי – כל הדגשים שכדאי לדעת

put your text here

אתר אינטרנט מקצועי הוא "שער הכניסה" הדיגיטלי לעסק, ובשונה מהרשתות החברתיות שמספקות ערוץ תקשורתי תלוי ומוגבל, אתר תדמיתי איכותי מאפשר לבעל העסק "לשחק בהתאם לחוקים שלו". הנה כל הדגשים שכדאי לדעת בטרם בניית אתר אינטרנט.

מיתוג ומותג

אתר אינטרנט איכותי נשען על מיתוג עסקי שבאופן מתומצת ניתן להגדרה כסדרה של החלטות עיצוביותחזותיות שכל מטרתן להעמיק את המסרים של המותגלרבות הרגשות שהוא מעורר, הערכים שהוא שואף אליהם או מאמין בהם והתפישות שהוא מתכתב עמן. מיתוג עסקי יבוא לידי ביטוי בבחירת הגוונים, הצורות הגאומטריות, הגופנים והתמונות שיופיעו באתראם למשל נתבונן על אתר של עורך דין העוסק בתחום רישום פטנטים, הרי ששם היינו מצפים לפגוש מסר חזותי, שמשדר חדשנות, רצינות ונגישותשכן רוב הסיכויים שאותו עורך דין עובד עם שני סוגי לקוחות: 1. סטארטאפים קטנים 2. חברות טכנולוגיות גדולות ומבוססות במשק. כדי ליצור הלימה בין שתי אוכלוסיות אלו יש לערב מוטיב נוסףהשפה.

שפה אותנטית

מטרת המסר המילולי היא להעמיק את המסר החזותי ולתמלל את הרעיונות העומדים מאחורי המיתוג הנבחר לאתר. במסר המילולי מנסחים את "הטון" של האתר ואת "רמת הנגישות" שלו – ובמילים אחרותעד כמה האתר רוצה להיתפש כאתר שהוא למעשה "חברה גדולה" או לחילופין כמו אתר של מותג "בוטיק" איכותי, שמתמחה בשירות אישי ומלא. השפה האותנטית תבוא לידי ביטוי בצירוף של מטבעות לשון, פניה בגוף שני או שלישי, יחיד או רבים, סיפור אישי ושימוש בתחביר נכון שמכתיב את קצב הקריאה.

תוכן איכותי

מאמרים, תיאורי מוצר או שירות, דף אודות, יצירת קשר, מדריכים מקצועיים, שאלונים ודפי נחיתה נועדו להעמיק את העולם הסובב את המותג, אם למשל מדובר על אתר תדמית של מאפרת שעוסקת גם בהעצמה נשית ואהבה עצמית, הרי שכאן התוכן האיכותי יבוא לידי ביטוי לא רק במשפטי העצמה נשיים וחשיבה חיובית אלא גם בהיסטוריה שהביאה לתופעה של שנאת המראה "הרגיל", התנאים שהביאו לשלושת גלי הפמיניזם, המסרים התת הכרתיים שמופיעים בפרסומות, סדרות וסרטי ילדים, מודל היופי האידיאלי, גיוון אתני, סקירת פרסומים בני זמננו שמטרתם לעצב מחדש את תפישת הגוף הנשי ועוד. על עולם התוכן הסובב את התחום מחליט בעל המותג, ועולם תוכן זה נועד להעמיק את הערכים והמסרים שהמותג מעוניין להיות מזוהה עמםכמו מצוינות, זריזות, אמינות, חיבור לטבע, דיוק, גמישות, קבלת האחר, איזון, ברק שכלי, רוגע, כנות, ביטחון, ניקיון, חסד, נוחות, בהירות ועוד.

לסיכום, בניית אתר אינטרנט מקצועי ותדמיתי מצריכה הלימה בין המסר החזותי למסר המילוליאלו יבואו לידי ביטוי באופן הפנייה ובשפה הנבחרת, בגאומטריה, בגוונים ואפילו בסוג וגודל הגופן. אתר איכותי הוא אתר שמושך אליו כניסות חוזרות ונשנות ולכן חשוב להעשיר אותו בתוכן קולע, שמעמיק את הערכים עליהם נשען המותג.