בניית אתרים רספונסיבים – כמה עובדות שכדאי לדעת

put your text here

מעל ל 86% מגולשי האינטרנט בישראל עושים זאת דרך המובייל (עלפי סקר של חברת "בזק", 2018) נתון זה לכשעצמו מאותת לבעלי עסקים רבים להעדיף אתרים גמישים המתאימים את התצוגה למכשיר בו הגולש משתמש. מה הרעיון העומד מאחורי בניית אתרים רספונסיבים? מדוע לא מומלץ לבנות אפליקציה שתחליף אתר רספונסיבי? וכיצד ניתן להעצים את חווית הגלישה באמצעותכם?

הרעיון העומד מאחורי אתרים רספונסיבים

אתרים רספונסיבים אלו אתרים המתאימים באופן גמיש את התצוגה שלהם לדרישות הגולשבין אם הוא מגדיל או מקטין מסכים ובין אם הוא גולש במכשירים עם מסכי מגע או במכשירי "דסקטופ". אם בעבר היה נדרש יישומון נוסף שיבצע את ההתאמה בין המכשירים השונים הרי שהיום ניתן לבנות אתרים רספונסיבים מהיסוד באמצעות מערכת הקוד הפתוח של "וורדפרס".

מדוע לא מומלץ לבנות אפליקציה שתחליף אתר רספונסיבי

"זארה" "H&M", עזריאלי, ועוד אתרים של רשתות קמעוניות אחרות מציעים חווית גלישה במובייל המבוססת על אפליקציה. על פניו נראה כי מדובר בפתרון מושלם למסכי מגע, יחד עם זאת זהו אינו פתרון שמתאים לכל עסק ומכמה סיבות:
1.
אפליקציה היא הוצאה יקרה ואף מיותרת כאשר ניתן לבנות אתר ייצוגי ורספונסיבי לכל המסכים ולכל התצוגות באותה עלות.
2.
האפליקציה לא מחליפה את האתר הרשמי של העסק
3.
אפליקציה לא עולה בתוצאות מנועי החיפוש
4.
גולשים רבים "שוכחים" שהתקינו אפליקציה ולכן לעיתים היא הופכת ללא שימושית.

כיצד ניתן להעצים את חווית הגלישה באמצעות אתרים רספונסיבים

תצוגת המובייל שונה מתצוגת הדסקוטופ מכמה היבטים: רמת הקשב של הגולש, המהירות והאופן שבה הוא צורך את המידע, התצוגה החזותית בעיקר בהיבטים של בחירת תמונות, גופנים וגרפים והנעה לפעולה.

רמת הקשב של הגולשברוב המקרים, גולש המובייל נמצא בתנועה כלשהי, יתכן והוא בדיוק נוסע באוטובוס, הולך, שותה קפה, מאזין למוזיקה או נמצא בהפסקה קצרה בזמן העבודה. במילים אחרות הגולש שלכם ממהר ובמקביל מוסח וחשוף לגירויים רבים.

המהירות ואופן צריכת המידעהגלישה באינטרנט דרך הנייד היא מהירה, לגולש יש שפע של אפשרויות, אין לו זמן להתעמק, יש לו שאלה והוא מחפש תשובות. במקרה זה חשוב לבצע אופטימיזציה למלל ולמידע המוצג, שיבואו לידי ביטוי בתיאורים קצרים, אינפוגרפיקות ברורות, וכמובן עיצוב חזותי המצליח למשוך את העין לעיקרי המסר.

תצוגה חזותית גם כאן יש להתחשב בסביבה בה שוהה הגולש – אתרים מוצלחים המותאמים למובייל נהנים מקו פשוט ונקי, צבעים בסיסיים, תמונות ממוקדות קלות לתפישה, ומסרים חד משמעיים הנכתבים בשפה נגישה.

הנעה לפעולה אחת בלבד. ורצוי שתהיה מרכזית ומהותית עם קישורים המקלים על הגולש ליצור עמכם קשר: כמו קישור לשיחת וואטסאפ ישירה, כפתור ניווט לבית העסק באמצעות יישומון ה Waze, כפתור רכישה מהיר המחובר למערכת סליקה, וכדומה.