בניית אתרים לעסקים קטנים – מתי לבחור בדף נחיתה ומתי להשקיע באתר

שימושו הקלאסי של דף הנחיתה הוא בקידום מוצר, רעיון או שירות, באמצעותו ניתן ליצור קשר עם בעל העסק או המפרסם, להיחשף לשירותים, לבצע קידום ממומן ואף למכור מוצרים! כיום קיימים כלים רביםחלקם חינמיים לחלוטין המאפשרים לכל אדם שיחפוץ בכך לבנות דף נחיתה בכוחות עצמו ולהפיץ אותו במדיות השונות. דף הנחיתה מקבל כתובת אינטרנטית שניתנת לקיצור ולשינוי, אפשרות להגדרת כותרות המציגות את הנושא המרכזי בו הדף עוסק, הוספת תמונות, מצגות, סרטונים ואף קישורים נוספים, שהופכים דף "פשוט" לאינטראקטיבי. אם כך באילו מקרים בכל זאת מומלץ לבנות אתר? והאם דף נחיתה יכול להחליף אתר אינטרנטי? כל התשובות כאן במאמר.

מדוע להשקיע בבניית אתר?

אתר אינטרנט עסקי רחב יותר מדף נחיתה ומאפשר לעסק "להציג את עצמו" בהרחבה באמצעות דף הבית, עמוד האודות, עמוד השירותים, עמוד הבלוג והפרויקטים וחיבור הקהל אל המותג. תהליך בניית אתרים לעסקים קטנים מתחיל במחקר שוק, התאמת המסר החזותי, יצירת לוגו ומיתוג, התייחסות לחוויית משתמש שתבוא לידי ביטוי באופן הניווט וההתמצאות באתר. בשונה מדף הנחיתה, שמקבל כתובת אינטרנטית הניתנת לשינוי או לקיצורלאתר העסקי יש שם משלו (דומיין) ייחודי (אם זה נעשה על וורדפרס) או חינמי ומיוחס לפלטפורמה בה נבנה (wix).

מטרות מרכזיות בבניית אתר אינטרנט לעסקים קטנים

מטרתו המרכזית של אתר האינטרנט היא לספר את הסיפור של העסק, קיומו מעיד על יציבות וחשיבה לטווח הרחוק. בנוסף באמצעות האתר ניתן להשיג את המטרות הבאות:

  • להקים ולנהל בלוג מקצועי המרחיב אודות השירותים ומאפשר לקדם את המוצרים ותחומי העניין הסובבים את העסק
  • לשמור על תקשורת רציפה עם קהל הקוראים בין אם על ידי תגובות לפוסטים שפורסמו ובין אם על ידי דיוור, צ'ט ופרסומים שונים.
  • להעמיק את המסר העסקי ולחבר את הקהל באופן רגשי ומנטלי לרעיון ולפילוסופיה העומדת מאחורי העסק
  • לספר את סיפור העסקי בהרחבה
  • לתמוך בפעילות עסקית ענפה הכוללת מכירה של מוצרים ושירותים רבים
  • לעדכן את הלקוחות בדבר מבצעים, הטבות ושינויים
  • לתמוך בתהליכי מכירה באמצעות קידום ממומן (רימרקטינג) ושירות לקוחות

האם דף הנחיתה יכול להחליף אתר אינטרנטי ?

עסקים בראשית דרכם מתלבטים בנוגע להיקף ההשקעה באתר, ישנם כאלו היוצאים מנקודת הנחה שבניית דף נחיתה תיתן מענה בסיסי לצורך בהצגת העסק בשלביו הראשוניים. יחד עם זאת על אף יכולותיו הרבות, דף הנחיתה אינו יכול להחליף את האתר האינטרנטי ולו רק בשל העבודה שהוא נועד לתת מענה נקודתי לקידום שירות או מוצר ייחודי, פרסום מבצע או הטבה וכמובן מתן אפשרות ליצירת קשר. עסקים שבכל זאת בוחרים בדף הנחיתה ככתובת הדיגיטלית שלהם יפיקו ממנו תועלת רבה אם יבצעו תהליך הדומה לתהליך בניית אתרים לעסקים קטנים הכולל: מחקר שוק, אפיון ויצירת תכנית ראשונית לנראות הדף, בחירת הצבעים והגופנים החזותיים לדף וחיבורו למערכות הדיוור השונות.