שלבים לבניית אתר תדמית

אתר הבית הוא הכתובת הדיגיטלית של העסק, תפקידו למשוך קהל ולהוות פלטפורמה להעברת ידע וליצירת קשר. אתר איכותי מניב שלוש תוצאות: לוכד את עינו של הגולש (הגולש נשאר באתר יותר משבע שניות), ממחיש את המהות העסקית (עיצוב תואם מיתוג וקהל יעד) ומעודד את הגולש להשאיר פרטים ליצירת קשר. מהם השלבים לבניית אתר תדמית איכותי?

אפיון האתר

עולם אתרי האינטרנט רחב ומגוון, ישנם אתרים הנראים כמגזין (לדוגמה פורטלים מקצועיים, חדשות, אתרי לייף סטייל), ישנם אתרים שכל מטרתם להוות תיק עבודות דיגיטלי (והם מורכבים בעיקר מתמונות ואינפוגרפיקה ופחות ממלל), ישנם אתרים של דף אחד, שכל מטרתו ליידע ולהוות כתובת ליצירת קשר וישנם אתרים בעלי מבנה יחסית קבוע. עסקים גדולים בעלי תהודה עולמית נעזרים באתרי תדמית כדי להעמיק את החוויה, אין בכוונתם למכור שירותים או סחורה לשוק הפרטי ולכן אין באתר אזכור ליצירת קשר. לעומתם אתרים המייצגים עסקים ונותני שירותים (גם בלוגרים שמסקרים מוצרים) נדרשים למבנה "בהיר" ו"מוכר" יותר ולכן נצמדים לאפיון הכולל מספר עמודים מרכזיים וחיוניים להעברת המסר העסקי: עמוד הבית, עמוד אודות, עמוד שירותים או מוצרים, בלוג או מרכז מידע, דף פרויקטים (שילוב של תיק העבודות) ודף יצירת קשר. אפיון האתר ייקבע בהתאם לצרכי העסק וקהל היעד שלו.

מחקר שוק ומיתוג

אתר המצליח ללכוד את העין ולמשוך את הקהל להישאר, להירשם ואף לשוב אליו יאופיין בהתאמה בין המסר החזותי לבין המסר המילולי. אך כיוון שהיצור האנושי קולט מסר חזותי פי 80 ממסר מילולי הרי שהמיתוג יתמקד במסרים חזותיים שבאים לידי ביטוי בגופנים שיבחרו לאתרצורתם וגודלם, הצבעים שיאפיינו את המותג ויעבירו תחושות וחוויות דרך שילובים שונים ועוצמת הגוון, צורות וסמלילים שיעניקו תחושה של "קצב", "רוך מול "קשיחות" והשילוב של כל אלו שיכתיב את הטון ואת האווירה. את מחקר השוק ניתן לבצע על ידי סקרים, בחינה של אתרי המתחרים הישירים והעקיפים והצצה על אתרים העוסקים בנושאים דומים מעבר לים.

חווית המשתמש

בניית אתר תדמיתי איכותי, העומד במבחן הזמן מעניקה לגולש שלוש חוויות: נוחות שימוש, התמצאות קלה וחיבור רגשימנטלי הנוצר סביב המותג. את חווית המשתמש ניתן ליצור באינספור דרכים יצירתיות, על ידי כפתורי ניווט המתכתבים עם המיתוג העסקי, יצירת מעברים מעניינים, מצגת תמונות, קיצורי דרך והפניות. חווית משתמש איכותית תורמת לבידול העסקי ולזכירת המסר המרכזי של העסק.

אישור האתר

האישור נעשה עוד בשלב הבנייה הראשונית והוא כולל "סקיצה" המפרטת את כפתורי הניווט, נראות עמוד הבית והעמודים הפנימיים, הגוונים שנבחרו להעמקת המסר השיווקי, סמלילים, צורות ותוספים המאפשרים ליצור חוויה דינמית. לאחר האישור ניתן להתחיל בהקמת האתר מהבסיס על ידי תבנית שנרכשה לצורך המטרה או תבנית ייחודית שהוכנה מראש בהתאם לצרכי העסק.