מה זה אתר רספונסיבי? / עיצוב אתר רספונסיבי

מעל לחמישי וחצי מיליארד משתמשים ברחבי העולם גולשים באינטרנט דרך המובייל, כאשר 86% אחוזים ממשתמשי האינטרנט בישראל מבצעים זאת דרך הנייד, ונראה כי מגמה זו הולכת להתרחב עם השנים. עסקים המבססים את פעילותם באופן מקוון מבינים, שעליהם ליצור אתרים רספונסיבים, אשר מתאימים את עצמם להגדרות של מסכים שונים (ולא בהכרח מסכי PC) במטרה לאפשר התמצאות טובה ומהירה באתר, גלישה נעימה למשתמש ויכולת ליצור קשר בקלות על ידי מילוי טפסים מקוונים, ביצוע רכישות או הרשמה לרשימת דיוור מה כולל עיצוב אתר רספונסיבי? כל המידע כאן במאמר

מה כולל עיצוב של אתר רספונסיבי?

אתרים המותאמים למסכי הטלפון החכם מקלים באופן משמעותי על הגולש בכל הקשור לחוויית השימוש, ההתמצאות באתר וביצוע פעולות באתר. לפניכם אמות המידה למאפייני העיצוב של אתרים רספונסיבים:

  • העיצוב נעשה באמצעות ממשק משתמש גרפי, אשר מאפשר להפעיל את המסך ברזולוציות שונות.
  • חלקי האתר מופיעים בגודל הנכון, ואינם מצריכים הרחבה של כפתורים או שדותבאתרים שאינם רספונסיבים, המשתמש נדרש להרחיב חלקים מסוימים כדי לקרוא את הכתוב על הכפתורים, פעולה זו מקשה על ההתמצאות ומביאה לאחוזי הנטישה הגבוהים ביותר (וברוב המקרים היישר אל המתחרים)
  • קל לזהות את כפתורי האתר ולגשת אליהםתפריט האתר ברור ומבוסס על סמלילים מוסכמים וידועים לכל, ההתמצות בו קלה, ומאפשרת שיטוט נח ומהיר.
  • קל להתמצא באתר ולהגיע למקום, שהגולש מחפש (מוצר, חנות, מאמר) – תבנית האתר במובייל שונה מתבנית האתר במחשב, כיוון שהיא מבוססת על גלילה, ולכן מראש, בראשית האתר, יוצגו הכפתורים המשמעותיים לביצוע פעולות רצויות למשל: נגישות לחנות, רישום לטפסים, כניסה למשתמשים רשומים באמצעות סיסמה, קישורים לדפים פנימיים באתר לצורך קידום מכירה וכדומה.
  • רזולוציית האתר מותאמת לרוחב מסכי הסמארטפון ולאו דווקא לאורכו, כיוון שהמשתמש מורגל בפעולת הגלילה אף אינו מורגל בפעולת הצמצום של המסך – ולכן המטרה היא שמכל מכשיר ואין זה משנה אם מדובר על אייפון או מדובר על סמארטפון מתוצרת אחרת (יש הבדלי רזולוציה בין הטלפונים החכמים השונים) רוחב האתר יותאם באופן מיטבי למסך
  • שינויי התצורה נקבעים על ידי המעצב וכוללים הפרדה בין תוכן למבנה הדף, שינויים בין דפים שונים בתוך האתר, שבאים לידי ביטוי בתצוגה, אורך גופן, עובי, רווח, תמונות רקע, נראות הכותרות, גוונים, קביעת מיקומים של ישויות באתר אורך הגלילה, נקודות עצירה וכדומה.

מדוע מומלץ לעצב אתר רספונסיבי דווקא עכשיו?

זוהי עובדה מוגמרת, שככל שעובר הזמן יותר ויותר חברות עוברות לאתרים רספונסיבים, המותאמים למכשירי המובייל השונים, גם העלייה בהיקף הפעולות, שגולשים מבצעים במובייל מצביעה על מגמה של ביקוש עולה לאתרים, ש"עולים יפה" במוביילכפשוטו. נוסיף לכך, שגולשים, שכבר התרגלו לגלוש באתרים רספונסיבים מגיעים עם ציפיות מובנות לאתרים בתפקוד גבוה, וכאשר חוויה זו נפגמת הם עלולים לנטוש, דבר שגם משפיע על הקידום במנועי החיפוש. הטכנולוגיה העומדת לרשותנו כיום מאפשרת לעצב אתרים רספונסיבים במהירות וביעילות תוך שמירה על המיתוג העסקי ועל הפעולות שניתן לבצע דרך האתר.